Інформаційний кабінет
Галерея "Методична служба закладу позашкільної освіти"
Сьогодення від посади заступника директора з навчально-виховної роботи закладу позашкільної освіти вимагає перш за все ґрунтовних фахових знань, надзвичайного інтелектуального, освітнього, методико-технологічного рівня. Це зрозуміла, закономірна вимога часу. Такою роботою в комунальному закладі позашкільної освіти “Зіньківський будинок дитячої та юнацької творчості” Зіньківської міської ради Полтавської області займається досвідчений педагог Лисак Світлана Миколаївна, стаж якої складає 33 роки.
Методичне об'єднання є головною колективною формою роботи з педагогічними кадрами КЗПО «Зіньківський будинок дитячої та юнацької творчості» Зіньківської міської ради Полтавської області.
Методичне об'єднання керівників здійснює навчально-методичне забезпечення, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників згідно з рівнями визначеними законодавствами.
Невпинно розвивається вся наука, не стоять осторонь психологія і педагогіка. Стрімко зросла і надалі прогресує комп’ютеризація всіх напрямів людської діяльності, у тому числі і в освітній галузі. Паралельно зростає загальний і особливо технічний рівень розвитку дітей, а тим паче старшокласників, не говорячи вже про нове покоління випускників вищих навчальних, у тому числі й педагогічних закладів. Це є нормою, позитивною ознакою часу. Дитина, переступивши поріг закладу позашкільної освіти як вихованець, звичайно, хоче від педагогів отримати не просто загальну інформацію про щось, а конкретні, міцні знання, і головне, практичні навички в оволодінні обраним напрямом додаткової освіти. Від кого він може розраховувати на отримання таких знань та навичок? Зрозуміло, що від фахівця. Хто ж тоді зможе націлити його на правильний вибір методики проведення заняття, психологічно настроїти, дати віру, впевненість у своїх силах, допомогти набути необхідний досвід. Звичайно, що досвідчений педагог, він і порадник, і наставник, і помічник. Але щоб мати право навчати, повинен сам відповідати усім вимогам до професії, цієї важливої посади, і теперішньому часу.
Зобов’язаний не тільки навчати, але, і насамперед, особисто повинен досконально володіти своїм напрямом та вміло, на високому рівні, компетентно, кваліфіковано застосовувати знання і вміння на практиці з принципом: «Дивись як це зроблю я, спробуй, намагайся робити як я, прагни зробити ще краще, а я допоможу». Завдяки інтернету, друкованим виданням, пресі, телебаченню багато матеріалів, у тому числі й педагогічних, зокрема, і методичних доступні для педагогів закладу і можуть бути використані для самоосвіти, підвищення загального фахового рівня.
Сучасний заступник з навчально-виховної роботи постійно у пошуках нового, цікавого й корисного. Все, що набуте, після опрацювання, усвідомлення, осягнення ним, щонайшвидше стає надбанням педагогічного колективу закладу.
У своїй роботі керівники гуртків постійно вивчають педагогічні інновації, беруть участь у методоб'єднаннях, семінарах, круглих столах інших зібраннях, де розглядаються найактуальніші педагогічні досягнення.
У закладі позашкільної освіти створена система методичної роботи, всі форми та методи якої мають на меті сприяти плеканню педагогічних кадрів з високим рівнем професіоналізму, інноваційним творчим стилем аналітичного мислення. Щоб тезисно охарактеризувати сучасну модель роботи закладу позашкільної освіти педагоги знають та використовують у своїй діяльності:
1.Чинне законодавство «Про освіту» , «Про позашкільну освіту».
2. Конвенцію про права дитини.
3. Законодавчі і правові документи з питань виховання і навчання.
4. Трудове законодавство.
5. Дитячу психологію, вікову фізіологію, санітарну гігієну.
6. Цілі, принципи, зміст освіти й виховання.
7. Методи, форми, засоби здійснення освітнього процесу, організації спілкування, відповідні програмно-методичні, нормативні та рекомендаційні матеріали й документи.
8. Індивідуальні характеристики вихованців.
9. Соціальні, культурні та інші умови педагогічного процесу.
10. Державну мову.
Методична служба закладу позашкільної освіти реалізує наступне:
- здійснює методичне керівництво виховною, освітньою діяльністю колективу закладу позашкільної освіти;
-забезпечує умови для ефективного педагогічного та корекційного процесу, фізичного та психічного розвитку дітей;
-сприяє реалізації диференційованого підходу до вихованців, виявленню їх індивідуальних особливостей, здібностей, таланту;
-надає методичну допомогу педагогам у їх роботі;
-вивчає і узагальнює передовий педагогічний досвід, розповсюджує його серед педагогічного колективу;
-сприяє створенню творчого емоційно-психологічного клімату у колективі;
-постійно вдосконалює свій професійний рівень, педагогічну й методичну майстерність, загальну культуру;
-додержується педагогічної етики, поважає гідність дітей, сприяє захисту їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобіганню шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
У комунальному закладі позашкільної освіти “Зіньківський будинок дитячої та юнацької творчості” впроваджуються інноваційні технології методичної роботи з педагогічними кадрами як стимулюючий процес, що характеризується прагненням педагога репрезентувати власне розуміння цілей навчання і виховання. Під час занять керівники гуртків впроваджують методичну програму “Конструктор занять”. В основу методичної програми “Конструктор занять”, покладено універсальну методику Анатолія Гіна.
Внизу сторінки прикріплений файл "Творчий калейдоскоп" - збірка сценаріїв свят і конкурсно- розважальних програм/ уклад. С.Лисак, Л.Гавриленко;
рецензенти: А.Романенко, М. Ландик -Полтава-2021-26с.